Community building met content

We willen met volle vaart vooruit. Op weg naar een duurzame toekomst. Voor onze generatie én toekomstige generaties. Contentplatform Kompas in Vooruitgang helpt bouw- en vastgoed professionals op weg. Met relevante content over best practices, kennis en inzichten. Vertelt door jonge navigators én ervaren stuurlui. Om obstakels te overwinnen. In de race naar een circulaire economie.

Services

Video marketing
Community building

Client

JAJO

Year

2023

Download whitepaper
Uitdaging
Decorative icon

Uitdaging

Sinds januari 2023 heeft Bouwbedrijf Janssen de Jong een nieuwe identiteit aangenomen en gaat het nu door het leven als JAJO. Met deze verandering laat de groep bouwbedrijven zien dat ze klaar is voor de toekomst. Om het nieuwe merk te vestigen, heeft JAJO in 2023 gekozen voor een prestigieuze sportsponsoring van The Ocean Race. JAJO heeft ons verzocht om een B2B-contentstrategie te ontwikkelen die enerzijds zou bijdragen aan het vergroten van de naamsbekendheid en het versterken van de positie van het bedrijf als thought leader, en anderzijds zou helpen bij het profileren van het werkgeversmerk JAJO.

Strategie

Strategie

In antwoord op JAJO's vraag hebben we doelbewust gekozen voor een contentstrategie die verschillende kanalen en middelen benut. Hierbij kun je denken aan video reportages waarin we vooruitstrevende casestudy's uit de branche behandelden, maar ook aan geschreven longreads waarin we vooraanstaande persoonlijkheden uit de sector hebben belicht.

De verspreiding van de content is strategisch aangepakt met social media, waarbij LinkedIn als het belangrijkste kanaal fungeerde. Bovendien hebben we alle content ook op een speciale pagina op de JAJO-website gepubliceerd. Onze inhoudelijke keuzes richtten zich op cruciale thema's in de branche, zoals innovatie, diversiteit en talentontwikkeling.

Resultaat

Resultaat

De campagne "Kompas in Vooruitgang" heeft JAJO geholpen hun positie te versterken als thought leader en maakte hen tot een aantrekkelijke werkgever in de branche. De synergie tussen sport en doelgerichte B2B-content leidde tot tastbare verandering en verbetering. Deze campagne was het bewijs van JAJO's inspiratie, innovatie en impact in de digitale wereld.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Samen sparren en creëren is het mooiste wat er is. We kijken ernaar uit om samen jouw ideeën tot leven te brengen. Neem gerust contact met ons op. Positieve energie gegarandeerd.

Foto Team member Ruth van der vucht

Naam van team member

Partner | Content strategist

Let's make things happen

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.